Skab opmærksomhed omkring din velgørenhedsorganisation
Reklame
I Danmark er der massevis af forskellige velgørenhedsorganisationer og gudskelov for det! Der er heldigvis masser af ildsjæle, der er klar på at gøre en indsats for at forandre verden til det bedre. Men det er også ærgerligt, hvis lige præcis din organisation bliver overset blandt alle de andre, som også vil have opmærksomhed. Hvis du gerne vil sikre dig donationer til det, du kæmper for, er det derfor vigtigt, at du sørger for at skille dig ud fra mængden. Det kan du læse mere om i denne guide.
Velgørenhed på andre sprog
Der er garanteret mange, der har interesse for din organisation, som ikke nødvendigvis bor i Danmark. Derfor er det en rigtig god idé også at sørge for at være tilgængelig for internationale donationer. Første skridt er at sørge for, at din hjemmeside kan læses på engelsk. For at gøre det er det en god idé at ansætte en dansk engelsk oversætter, så du er sikker på, at sproget er fuldstændig korrekt. Det er nemlig rigtig ærgerligt, hvis sproglige fejl kommer i vejen for nye donationer. Med en god oversættelse kan du udbrede kendskabet til din organisation og forhåbentlig komme ud til en masse forskellige mennesker.
Vær proaktiv
Folk kommer ikke til at lægge mærke til din velgørenhedsorganisation, hvis du ikke gør en indsats for, at de skal få øje på dig. Derfor er det vigtigt, at du er proaktiv og selv opsøger andre. Du kan for eksempel tage ud til forskellige messer og fortælle om, hvorfor lige netop din organisation gør en forskel. En anden god mulighed er at benytte dig af sociale medier, hvor du få masser af opmærksomhed på ingen tid. Du kan for eksempel lægge billeder ud af jeres velgørenhedsarbejde, så folk kan se præcis, hvad de donerer penge til, og hvorfor det er vigtigt.